2018. július 24., kedd

Lauren Brooke: Szabadulás


eredeti cím: Breaking Free • kiadó: Könyvmolyképző Kiadó • 136 oldal • sorozat: Heartland • fordította: Szabó Krisztina • műfaj: Young Adult, lovas • goodreads értékelés: 4,09 • molyos értékelés: 87%


A Heartland farmot lovak gondozására alakították ki az amerikai Virginia állam lankáin – ám sokkal több egyszerű lovas farmnál. Nincs még egy hozzá fogható hely: a múlt sebei itt begyógyulnak, és a rémült, bántalmazott lovak megtanulják, hogyan bízzanak ismét az emberekben.

Pegazus jelenti Amy múltjának utolsó darabkáját, azonban az állat napról napra gyengül. Amy, miközben őt gondozza, igyekszik életben tartani Heartlandet. Szeretne anyukája nyomdokaiba lépni, de minden szétesni látszik körülötte. Amynek minden bátorságára szüksége lesz ahhoz, hogy elengedje édesanyja örökségét, ugyanis ez az egyetlen módja annak, hogy szabaddá váljon, és megtalálja a saját útját.


Mióta megvettem a könyvet, nagyon vágytam vissza Virginiába... Viszont volt egy csomó könyv, ami előbbre lett ütemezve. De a Korcsok olvasása közben kis szünetet kellett tartanom, mert már nem bírtam várni kedvenc lovas farmomra.

Heartland és Amy Fleming is közel áll a szívemhez, ez nem titok. Imádtam a tv sorozatot, és most a könyvekkel is maradéktalanul meg vagyok elégedve.

Ez a kötet az elengedésről szól. Nem is értem, hogy a kiadó végül miért nem ezt a címet adta neki, szerintem sokkal jobban passzolna a történethez.

Amy, Lou és Ty újabb nehézségek elé néztek, hisz a farm szép lassan kezdett a csőd szélére kerülni, új ügyfeleket kellett találniuk. Ám emellett kiderül, hogy Pegazus - Amy apukájának versenylova, az utolsó darabkája a múltjából - nagyon beteg lesz. Depresszióra gyanakodnak.

Jack papa rokonoknál nyaral, így a lányoknak egyedül kell szembe nézniük a helyzettel.

Emellett megismerkedünk Lisa Stillmannel, akinek van egy elvadult és menthetetlen lova - Ígéret -, akit Amyre bíz, a lány az utolsó esélye, egyébként valószínűleg elaltatják.

Furcsa volt egy olyan történetet olvasni megint, amit egyébként már láttam a sorozatban, viszont teljesen más volt minden.

Amy érzelmei nagyon magával ragadtak. Sokat sírtam, főleg Pegazusért, és kíváncsi vagyok, hogy Fleming papa hogyan kerül majd vissza a történetbe, bár ezt valószínűleg legelőbb egy év múlva tudom meg.

Még mindig roppant kevésnek tartom a százpár oldalt e fantasztikus történetből, de a jó dolgokra várni kell.

Aki még nem olvasta volna a könyveket, azoknak teljes szívemből ajánlom és nem csak azért, mert Szabó Krisztina fordította, akinek igyekszem minden könyvét elolvasni, amihez köze van, hanem mert egy lányról szól, aki mindennél jobban szereti a lovakat és bár hatalmas tragédiát élt meg, de még mindig teljes szívvel és lélekkel igyekszik gyógyítani e remek állatokat.

Heartland: HazatérésVihar után • Szabadulás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése