2019. április 4., csütörtök

Fekete Judit: Az őrület határán - Kálmán Lili munkanélküli naplója


kiadó: Könyvmolyképző Kiadó • 192 oldal • sorozat: - • műfaj: romatikus • goodreads értékelés: 4,11 • molyos értékelés: 82%





Mit tehetsz, ha minden veszni látszik?

Lili egy menő multinál dolgozik, és talpraesett marketingesként megszokta, hogy minden problémát gyorsan megold. Csakhogy egy nap behívják a tárgyalóba, és bizony, AZT a hírt közlik vele.
Munkanélküli lett.
Nincs mese, ideje új állás után nézni.
Fergeteges rodeó indul a magyar valóságban.
Elgondolkozik, legyen-e belőle aloe vera mlm ügynök, vagy elfuserált cukrász. Sofőr. Virágáruslány. Hallgasson-e a volt kollégára, aki felhívja a Nagy Ötlettel?
Várjon az igazira vagy vállaljon átmeneti munkát? Adja fel az álmait? És az elveit?
Miközben naplót ír, vagy épp lelkesen blogol, mellékesen várja a nagy Őt is, de főleg kicsiket talál.
Ám az Élet gyakran meglepőbb, mint gondolnánk…
A hol szomorkás, hol kacagtató történet üdítő színfoltja a hazai könyvkínálatnak, és lelket feltöltő olvasmány mindazoknak, akik épp hasonló cipőben járnak.

Kövesd Lili történetét és találd meg önmagad!


Még decemberben sikerült befejeznem Fekete Judit pár száz oldalas Arany pöttyösét. Viszont egy sort sem írtam róla…

Roham tempóban olvastam, hogy még szilvszter előtt letudhassam az év utolsó könyvét. Tavaly ez lett a 30-dik.

Szerettem is, meg nem is Kálmán Lili munkanélküli naplóját. És a sors furcsa fintora, hogy amikor ezt a bejegyzést írom jelenleg ugyan abban a cipőben vagyok, mint a könyv főhőse.

Pici részletekben haladtam a könyvvel, egyszerűen azt éreztem, hogy muszáj elolvasnom, hisz milyen kis rövid, ez nem foghat ki rajtam. Másrészről meg kifogott rajtam mégis, bár abban az időszakban minden kifogott volna rajtam, szerintem még egy Cosmopolitan magazin is.

De térjünk rá a történetre, ami igazából tetszett. A főhősnő Kálmán Lili, marketinges és friss munkanélküli. Aki nagyon hamar rájön, hogy munkát találni egyáltalán nem egyszerű.

A történet során Lili aztán mindenbe belekóstol, ha jól emlékszem a virágbolttól a temetkezési vállalatig minden terítékre kerül. Emellett rengeteg sorstársának segít munkát találni egy blog segítségével.

Lili legjobb barátnőjét, Sultzot csíptem a legjobban, hihetetlen az a nő. Szerintem nem nagyon van a világon olyan nő, akinek nem lenne egy ilyen megmondó barátnője, és mind imádjuk őt, még akkor is ha néha a lelkünkbe gázol az őszinteségével.

Azt hittem egyébként, hogy mivel napló regény ezért pikkpakk haladok majd vele, hát nem így lett… Volt, hogy hónapokig csak a sarokban hevert, mert feléje sem néztem… De ez nem azért van, mert nem jó. Fekete Judit humorát imádtam végig, de rossz időszakban találtam a könyvre.

Lili vicces, néha szomorú, ám happy enddel végződő történetére én öt csillagot adtam. Nem nagyon tudok még mit hozzáfűzni, hisz már nem friss az élmény és sok mindent felejtettem, a végem viszont határozottan emlékezetes lett, ha egyszer meghalok én is biournát szeretnék!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése