2018. július 3., kedd

Féléves összegzés


Sziasztok!

Június is véget ért, ami azt jelenti, hogy egy fél év eltelt ebből az esztendőből, és én úgy gondoltam, hogy picit összegzem nektek, mi minden történt az év első felében.

Januárban a Goodreadsen beállítottam magamnak a 30 könyvet az évben elolvasandónak. Akkor - elég naívan - azt gondoltam, hogy ez még csak-csak teljesíthető. Most így július elején már látom, hogy kicsit magabiztosabb is lehettem volna, hisz lesz az 50 is.

Igyekeztem várólistát csökkenteni, de emellett olvasni új megjelenéseket is, illetve olyan könyveket is, amikkel régóta szemeztem.

A év első felében 27 kötet sikerült elolvasnom, ami lehet nem olyan túl sok, de számomra mégis csak előrelépés. Voltak hónapok, amikor egész sok könyv megfordult a kezemben, mint például március, amikor 8 könyvet olvastam. Viszont voltak olyan hónapok, amikor nem igazán találtam a helyem, mint mondjuk áprilisban, amikor idén először félbehagytam egy könyvet.

És rengeteg változást véltem felfedezni magamon az elmúlt 6 hónapban. Mióta újra részese az olvasás a mindennapoknak, teljesen átalakult a szókincsem. Bizonytalan vagyok, ha nem lapul könyv a táskámban, pedig tudom, általában nincs is időm máshol olvasni, csak otthon. És ami talán a legpozitívabb, hogy a családom gyerek tagjai annyira felnéznek rám, hogy ők is nagyobb kedvel vesznek a kezükbe könyveket. Unokahúgom Leiner Laura miatt már egyébként is többet olvas, mint a korosztálya. (sajnálatosan) De mostanában már nem csak LL könyveket vesz a kezébe, hanem előszeretettel szemezget a kis gyűjteményemből is. Van egy 9 éves öccse, aki próbálkozott anno a Ropi naplókkal, de nem nagyon sikeredett megszerettetni vele a betűk csodálatos világát. Ám most A villámtolvaj nélkül nem indul el sehová. Illetve a következő évi kötelező olvasmányuk a Harry Potter és a bölcsek köve lesz, amit nagy örömömre már alig vár, hogy olvashasson.

48 kötetet vásároltam idén… Ez annyi könyv, amennyit összesen vettem az elmúlt tíz évben… Döbbenetes, legalábbis számomra… Ha ezt leosztom hónapokra, a 8 könyv/hónap, így annyira nem sok. Bár igyekszem felhagyni a halmozással, ebből a 48 könyvől még 25-öt nem olvastam és ezen kívül is 6 kötet még ősidők óta várat magára a polcomon. Bevallom az idén vásárolt könyvek olvasásával remekül haladtam a Könyvhétig… Hisz ott sikerült 14 könyvet vennem, amikkel remekül kihúzom pár hónapig, de emelett rengeteg kötet van, amit még meg akartam venni, de végül nem futotta rá…

Szeretnék kérni több időt olvasásra, és akkor talán képes leszek felzárkózni magamhoz. Borzasztó, hogy az elmúlt években mennyi mindent kihagytam…

Az elmúlt fél évben nem nagyon mozdultam ki a konfortzónámból… Főleg young adult és new adult könyveket olvastam. Néha egy kis fantasy is belefért, de csak egészséges keretek között. Viszont a következő fél évben igyekszem majd kifelé kukucskálni a megszokott világból. Nem ígérem, hogy ezentúl csak disztópikus, sci-fi és fantasy kötetekkel jövök, de senki ne lepődjön meg, ha a hercegnő lelkületű Réka űrbéli stopposnak áll véletlenül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése