2018. május 30., szerda

Könyvek, amiket újraolvasnék

Sziasztok!

A Molyon futottam bele még a múltkor Niitaa bejegyzésébe, hogy melyek azok a könyvek, amiket újra olvasna... Bár én nem vagyok egy nagy újra olvasó, de nekem is van pár, amit szívesen a kezembe vennék majd még egyszer.

Főként sorozatok akadnak, amiket újra olvasnék, miután átnéztem a könyvespolcomat. Az igazat megvallva nem azért nem vagyok újraolvasós típus, mert annyi csodás új könyv jelenik meg hónapról hónapra, hogy nincs időm (mondjuk a várólistám ebben a pillanatban is legalább 15-20 könyvnél jár). Hanem mert egyszerűen kétszer nem nagyon köt le. Bár természetesen vannak kivételek...


Az első amit hoztam Becca Fitzpatrick Csitt, csitt sorozata. Aminek bevallom eddig csak az első két kötetét olvastam, de kb ezer évvel ezelőtt. Még középiskola alatt kaptam az első kötetet egy kedves barátnőmtől, akivel "véletlenül" minden évben egymást húztuk a karácsonyi ajándékozáskor.
Azonnal megszerettem Folt és Nora történetét, viszont a harmadik kötet olyan soká érkezett meg magyarul, hogy teljesen megfeledkeztem róla. Így most amikor szerettem volna beszerezni kiderült, hogy puha fedelesben sem azt, sem az utolsó (Final - Végjáték) kötetet nem nagyon lehet beszerezni. Se baj, egyszer ha sikerül, akkor úgyis kénytelen leszek újraolvasni az egészet, mivel már nem nagyon emlékszem, mi történt a történetben.


Ez is hozzám híven egy KMK-s poszt lesz, nagyon úgy néz ki, hogy más kiadótól nem találtam még olyan könyvet, amit szívesen elolvasnék többször.
A második sorozat, amit szívesen forgatnék megint, az nem más, mint Maggie Stiefvater Mercy Falls farkasai trilógia. Imádtam Grace és Sam történetét, majd akkor szerettem bele igazán, mikor a Lingerben megismertem Cole St. Claire-t. Nem igazán tudom végül miért nem olvastam sosem újra, pedig ez nagyon sokszor motoszkál a fejemben, amikor elmegyek a polc előtt.
Viszont most lassan talán újra a kezem ügyébe kerül, mivel a 12 éves unokahúgom is beleszeretett Maggie farkasaiba, így most épp ő forgatja kezei között a négy kötetes trilógiát.


A harmadik újraolvasásom is trilógia, de ez a hagyományos, háromkötetes. Ami nem más, mint Simone Elkeles Tökéletes kémia sorozata. Imádtam Brittany és Alex történeté, majd Carlos is megdobogtatta a szívem, végül pedig jó volt megismerkedni Luis-zal is. A három Fuentes tesó közül Carlos az abszolút kedvencem. Viszont mind a három könyvet nagyon szerettem. Most, hogy a könyvhéten több Elkeles könyvet is szeretnék szerezni, lehet hogy sort kerítem egy kis nosztalgiázásra a kedvenc mexikói srácaimmal.


Az utolsó könyv pedig nem egy sorozat része, hanem önálló regény, Suzanne Selfors: Mentsük meg Júliát!-ja. Még egy karácsony előtt rendeltem magamnak ajándékba, majd miután kibontottam szenteste, másnapra el is olvastam. Oly annyira tetszett, hogy talán ez az egyetlen könyv a polcomon, amit vagy 5x-6x olvastam. Imádtam Mimi és Troy történetét. És pont akkor tájt tanultam a suliban Shakespeare Rómeó és Júliáját, és tizenpár éves lányként imádtam ezt a története, és Suzanne Júliáját is nagyon megkedveltem. Túl sokszor forgattam már, hogy nagy valószínűséggel újra kezdjem, de ha végül unokahúgom ezt is leemeli a polcról, lehet én is bele-bele pislogok majd.

Hát körülbelül ennyi az, amit szívesen újra a kezembe fognék, de természetesen az olyan klasszikusokat is szívesen újraolvasnék, mint a Harry Potter-sorozat, ide mondanám a Narniát is, bár abból még mindig két kötet hátra van, talán a nyár első hónapjában sikerül majd túl jutnom azokon is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése